Příběh značky BJEŽ
Mnoho žen touží od malička po vlnitých vlasech a jakmile dospějí do určitého věku, často vydávají nemalé úsilí na tvoření vln a vlnek nebo alespoň romantické kadeře obdivují a zaručeně by je také chtěly. Já žiju s vlnitými vlasy od narození, a tak znám také jejich odvrácenou stránku. Velmi těžko je zkrotíte :) Vlající a překážející vlasy při běhu, volejbalu, józe, ale i na horské túře, to zná téměř každý a já znám jen málo lidí, kterým to nevadí. Sport mě provází celý život a tak jsem tento problém musela řešit neustále.
Od rodiny k čelence
Založení rodiny u nás aktivních žen přináší nové výzvy. Jednou z nich je i čas, kterého se nám náhle dostává poměrně málo. Tak jsem začala běhat. Nikam jsem nemusela dojíždět, prostě jsem vzala boty a vyběhla. V tu chvíli jsem opět začala bojovat s poletujícími a překážejícími vlasy. Přišla tedy na řadu čelenka. Pořídila jsem jich hodně, ale žádná se neosvědčila. Při běhu sjížděla z hlavy, tlačila nebo mě z ní bolela hlava. Žádný spolehlivý kousek jsem nemohla v běžných obchodech najít.
Jak už to tak bývá, sehnat něco jednoduchého a zároveň funkčního nebylo jen tak. Ať jsem se snažila sebevíc, nedokázala jsem najít čelenku, která by v průběhu běhání zůstala po celou dobu na stejném místě, jako když jsem si ji nasadila. Uznejte sami, to je u sportovní čelenky dost zásadní problém.
Vlastními silami
Rozhodla jsem se to nevzdávat a pustila jsem se do výroby své vlastní čelenky. Pilně jsem šila, zkoušela různé materiály, hledala inspiraci v zahraničí a povedlo se. Jednoho krásného dne jsem se dočkala. Vyběhla jsem s čelenkou, která zůstala přesně tam, kde jsem ji před startem zanechala. A doma ve skříni to rozhodně nebylo :) O svou radost jsem se chtěla podělit s celým světem, protože jsem si byla jistá, že podobný problém určitě neřeším jen já sama.



Vrhla jsem se do podnikání a založila značku BJEŽ®. Název „BJEŽ“ vznikl proto, že je to především zkratka mého jméno a docela se hodilo, že je to i trochu zkomolenina slova „běž“. Neznamená to ale, že by naše výrobky byly pouze pro lidi, kteří běhají...
Zpočátku jsem vyráběla čelenky sama, pak mi začala pomáhat kamarádka (zkušená švadlena) a přibývali další. Většinu našich produktů vyrábí šikovné ruce švadlen v naší dílně v Nymburku, pletené čelenky vznikají v rukách pletařek ve Zlíně. I produkty přibývají, snažíme se slyšet vaše přání a kromě stylovek, které jsou naší vlajkovou lodí, jsme velmi brzy přidali i další druhy čelenek, které sami vymýšlíme, tiskneme, šijeme, pleteme. Všichni se snažíme, abyste měli z našich výrobků radost a aby jakýkoliv kontakt s námi nebo našimi výrobky byl jen příjemný.
Naší další velkou misí je podílet se na propagaci sportu a zdravého životního stylu. Rádi se stáváme partnery nejrůznějších sportovních akcí a projektů většího i menšího rozsahu. Podporujeme také řadu charitativních aktivit a často se těchto akcí účastníme i v závodním poli.
Ctíme přírodu, moc rádi v ní trávíme čas a chceme, aby zůstávala stále krásná i pro naše děti a jejich děti. Proto naši výrobu, balení a celkovou naši činnost děláme tak, abychom co nejvíce šetřili prostředí kolem nás. Není to pro nás jen prázdný pojem a momentální móda, což poznáte třeba i na balíčku, který vám s našimi produkty přichází.
Český výrobek
Všechny naše výrobky jsou vyráběny v České republice s velkou pečlivostí a důrazem na jejich kvalitu. Materiály, které používáme pro výrobu čelenek a ostatních produktů, se vždy snažíme přednostně odebírat od dodavatelů z ČR.
„Největší radost budu mít, když si i díky čelence BJEŽ® pohyb užiješ a zvítězíš – klidně jen sama nebo sám nad sebou!“
– Bětka Ježková, zakladatelka BJEŽ®

Naše parta

Lenka Třísková
showroom, back office
Lenka je oporou naší zákaznické, B2B i marketingové sekce. Náš showroom, účetní program a plné police v našem skladu, to jsou její místa působnosti a těm vládne :) Lenka se zkrátka stará o to, abychom měli všeho dostatek a aby to na naší základně skvěle klapalo.
Když je ta správná konstalace hvězd, Lenka ráda vybíhá do okolí, je to nadšená, věčně začínající běžkyně. V létě ji můžete potkat na nejrůznějších hudebních festivalech.

Kristina Nováková
B2B spolupráce, PR
Kris je hlavní spojkou mezi obchodními partnery a Bježí centrálou. Nejraději vyhledává nová prodejní místa a otevírá Bjež dveře do obchodů nejen v ČR, ale také na Slovensku či na západ od českých hranic. Potkat ji můžete na služebních cestách po republice, kdy navazuje kontakty, uzavírá spojenectví se sportovními obchody, předává stojany či prezentuje nové produkty. Kromě toho také objevuje ambasadory a influencery, kteří testují a hrdě nosí naše čelenky, nákrčníky a čepice.
Když Kris nerajzuje po republice, tak nejradši běhá, plave, hází kettlebelly, cestuje obytnou dodávkou po Evropě a chodí dlouhé trasy pěšky. Nejdál zatím došla z Bilbaa do Santiaga de Compostella.

Iva Peláková
marketing
Ivča je nejdůležitějším článkem naší marketingové sekce. Marketing, komunikace, plánování, analýzy, realizace, meeting, briefing, brainstorming - Ivča to má všechno v malíčku. Dokáže zařídit všechno, co si vymyslíme, na všechno umí vymyslet tabulku a dokáže vše pěkně naplánovat. I ona má samozřejmě důležitý poradní hlas při tvorbě našich produktů a stará se, aby se každý, kdo má zájem, dozvěděl, proč jsou Bjež produkty pro něj ty nej. Když si Ivča potřebuje odpočinout nebo vyčistit hlavu, vyrazí na kolo nebo do hor.

Bětka Ježková
zakladatelka značky / CEO
Bětka za všechno může. BJEŽ vydupala ze země od nuly a tahle značka se stala 100% součástí jejího života. Denně pracuje na tom, aby značka byla taková, jakou ji chce mít – kvalitní, férová, funkční, přátelská, lidská atd. I když není u počítače, na BJEŽ myslí minimálně každých 10 minut :) Delší interval nastává snad jen, když je někde v horách s bezva lidmi. To ji nejvíc nabijí a to má nejradši. Miluje sportovní prostředí, ráda sportuje, ale její životní krédo je „nic se nemá přehánět“. Ve startovním poli B7 ji tedy nejspíše nepotkáte, ale na nějakém triatlonovém závodě pravděpodobně ano …. vedle závodní trasy s transparentem v ruce :))